Serviceanmälan

Serviceanmälan 

Ta kontakt med styrelsen om du upptäcker en skada som inte din egna hemförsäkring täcker eller om det är ett garantiärdende.  

Garantiärenden

Det tar ett tag för en ny fastighet att sätta sig på den nya marken. I och med det så kan det uppkomma så kallade sättningssprickor. Dessa sprickor är ofarliga och åtgärdas efter 2 år när huset satt sig ordentligt. 

 

Har du andra ärenden du vill anmärka?

Maila och anmäl ditt ärende. Styrelsen kommer sedan utvärdera om felanmälan är ett fel som täcks av garantin eller ej. Om det visar sig att felet inte visade sig vara ett garantifel utan handhavande fel, då är det du som ägare av bostaden som står för kostnaden.

 

Garanti på dina vitvaror?

Får du problem med dina vitvaror kontaktar du Electrolux direkt. Du kan nå dem via telefon 0771 –76 76 76 eller via deras hemsida. På hemsidan går du in under fliken Kundservice och klicka på tjänsten Boka en vitvarutekniker eller gå in via länken https://www.electrolux.se/support/online-booking/. Här kan du boka en vitvarutekniker som kommer och åtgärdar problemet. Servicebesöket är kostnadsfritt om ärendet konstateras vara ett garantifel, om det inte är ett garantifel kommer besöket att faktureras dig i efterhand. Kom ihåg att ta fram vitvarans ID-nummer innan du kontaktar Electrolux. Det behöver du för att kunna göra en anmälan.